woensdag 26 augustus 2015

First day

Ik heb vandaag mijn eerste echte schooldag gehad, dat is natuurlijk altijd spannend omdat je de mensen nog niet kent. Misschien weet je dat wel uit eigen ervaring van de brugklas, of omdat je van school bent verandert. Maar ik vond het in ieder geval best spannend.


Gister had ik al kennis gemaakt met mijn nieuwe mentorklas en kreeg ik mijn boeken. Maar vandaag begon het pas echt. Ik had gelukkig het eerste uur vrij dus begon pas om 9 uur, wat helaas wel betekend dat ik rond 7 uur moet opstaan omdat ik 45 minuten fiets naar school. Het klinkt best veel maar valt eigenlijk wel mee vooral als je met anderen mensen fietst. Alleen het vroege opstaan is wat minder.

Mijn nieuwe school is een Dalton school en het is echt een hele andere school dan mijn oude school was. Ik heb nu al mijn vakken maar 2 uur in de week en daarnaast heb ik allemaal Dalton uren waarvoor je jezelf moet inschrijven. Vandaag had ik 2 van die uren omdat ik nog niet wist hoe het in elkaar stak had ik me maar bij 2 uren ingeschreven waarvan ik het vak bij me had zodat ik niet nog extra boeken mee hoefde te nemen 'dat vond ik best slim van mezelf'.

Op de fiets naar school zei een meisje die daar al 4 jaar op school zit dat je in de pauze je tas ergens neerzet en niet bij je houd in de pauze. In eerste instantie begon ik keihard te lachen want op mijn oude school liet je nergens je tas staan want voor je het heeft is die leeg. Maar hier laat je dus je tas staan in de pauzes 'de pauzes zijn overigs super lang de kleine pauze duurt een half uur en de grote 45 minuten'. Het is best een grappig gezicht om al die tassen in de gangen te zien liggen, alleen je moet niet vergeten waar je hem hebt neergelegd.

Verder was het best een leuke dag 'voor een schooldag dan' ik had bijna niet door dat het al 16;15 was en ik naar huis mocht. Natuurlijk is het een beetje ongemakkelijk dat je nog niet iedereen kent maar ik vind dat stiekem juist wel leuk allemaal nieuwe mensen om je heen ik vind dat best gezellig.

Ik hoop dat jullie eerste schooldag van het jaar ook 'leuk' is geweest of gaat worden.

Liefs Naomy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten